8 jul. 2014

New Art Works (waaaaaaaaaaaaaterverf ♥)

(GIMME ♥!) (url)
Helleeuuu, ik ben een slechte blogger en ik weet het. Maar ik hoop met heel mijn hart dat dat voor jullie niet zoveel uit maakt. Ik wil de blogger zijn die iedere dag weer een super geweldig inspirerend artikel heeft klaarstaan, maar dat ben ik niet en dat kan ik niet. Als ik heel eerlijk ben reflecteren mijn artikelen op Alé hoe ik ben, chaotisch en onsamenhangend (lol). Dus ja, in principe kan ik niets beloven over een schema wat betreft artikelen, ik kan gewoon niet zo goed plannen. Momenteel heb ik een maandje niet geblogd, ik schaam me diep (dat moet ook eigenlijk wel). Maarja... kunnen we doorgaan en doen alsof er niets gebeurd is... ^-^? 

Om even te stoppen met zeuren over mijn planningprobleem, hierbij even een korte samenvatting waar dit artikel eigenlijk over gaat. Ik had drie tekeningen/schilderijen/kunstdingen gemaakt en die wou ik laten zien. Eerlijk wil ik eerlijk gezegd gewoon over de achterliggende gedachtes praten, want ja... ik moest mijn gedachtes even kwijt dus toen ging ik schilderen (:p). 



 Okee, deze eerste heeft eigenlijk geen achterliggend verhaal. Ik had dit ergens gezien op Instagram en ik wou het gewoon erg graag zelf een keertje maken (maar dan wel totaal anders trouwens). Op de een of andere manier teken ik altijd huilende mensen, deze persoon huilt daarom dus ook. Het leukste aan dit schilderij vind ik dat ze in de diepte lijkt te kijken, alsof er iets heel ergs gebeurt schuin voor haar. Heel erg goed gelukt vind ik hem niet, maar ik dacht dat hij misschien wel leuk zou zijn om te laten zien.
Ik had al een hele lange tijd het idee voor deze tekening in mijn hoofd. Ik wou heel graag een tekening maken over hoe iedereen altijd maar een soort van gelabeld woord. Er is altijd wel een scheldwoord dat jou beschrijft, ook al past het wie weet helemaal niet bij je. Andere mensen gaan je zo zien. Ik denk dat iedereen wel eens iets genoemd is, wat diegene eigenlijk helemaal niet is. Zo worden zoveel mensen dagelijks lelijk, dik of waardeloos genoemd, terwijl ze dat helemaal niet zijn. Integendeel, ze zijn prachtig en zoveel waard. Daar kwam dus de inspiratie voor deze tekening vandaan. Het meisje dat op de grond zit heeft een afgeplakte mond, want ze heeft er niets tegen in te brengen. 'Society Sucks'. (het bloed geeft wel een beetje een overdreven effect). 
Dit is de meest recente tekening, en dit is weer een soort protesttekening denk ik. Laatst hoorde ik toevallig weer het liedje Paradise van Coldplay. Vroeger luisterde ik vooral altijd naar de muziek van een liedje, of naar de stem. Maar nu luisterde ik alleen naar de tekst en besefte hoe mooi en verdrietig die eigenlijk was. Nieuwe tekening geboren :). Ik tekende een meisje dat er alles aan doet om haar dromen (de wereldbol) te bereiken, maar handen trekken haar terug. Op de achtergrond schreef ik was teksten van het liedje Paradise en ik schreef een soort van wensen. De wensen veranderen van 'I want to become a doctor' naar 'I want to survive today' tot 'How do I get out of this labyrinth of suffering?' Daarna heb ik de wensen weggevaagd met water, zo zijn ze onleesbaar en zeg maar niet meer te bereiken. Het idee erachter was ook dat het begint met de wensen van het meisje toen ze nog jong was, en dat ze tijdens de wensen steeds ouder wordt. Als laatste heb ik wat woorden uit de tekst van Paradise laten opvallen door er wat papiertjes op te plakken.

Dit was het voor vandaag :). Stay beautiful, because you are. Liefs, Marije

2 opmerkingen:

  1. Hoii ik heb mijn eigen blog : LifeFashionandBeautyx.blogspot.com

    Ik moet er nog aaan werken, maar het zou leuk zijn als je over een paar weekjes kijkt :)

    BeantwoordenVerwijderen

Wij raden deze artikelen aan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...