30 aug. 2013

Hoe download je lettertypes?


Als webdesigner gebruik ik heel erg veel lettertypes. Zonder leuke lettertypes is het maken van een leuk design bijna onmogelijk. Daarom vandaag een uitleg hoe je zelf de leukste lettertypes kunt downloaden, want deze zijn ook in Word, Paint en PowerPoint te gebruiken!




Allereerst surf je naar de site waar je het lettertype vandaan wilt halen, mijn all time favourite site is Dafont. (Haha, zie je die advertenties van Teske en Diana ^^). Op deze site kun je gratis ontzettend veel lettertypes downloaden. Zoals je ziet heb je allerlei categorie├źn met lettertypes. Maar wat ik het meest gebruik is de zoekoptie. Je kan natuurlijk ook gewoon op een categorie klikken.
In de zoekbalk rechtsboven typ je de naam van het lettertype dat je wilt downloaden, het lettertype dat ik vandaag wilt downloaden heet 'never let go'. Dat typ ik in de zoekbalk. Dan druk ik op Enter of op Search.
Als je alles goed hebt gedaan ziet het er zo uit. Je ziet het lettertype met twee opties: Download en Donate to author. Nu druk je op download.
Het lettertype verschijnt als een download onderdaan de pagina. Ik heb een Windows 7 computer dus dit ziet er zo uit. Waarom bij mij het pictogram er zo raar uitziet? Dat komt door een programmaatje dat ik op mijn computer heb staan, dat is niets raars. Druk et linkermuisknop op de download en druk op weergeven in map.
Je krijgt een map te zien met al jouw gedownloade bestanden. Daar zie je ook het bestandje van het lettertype, bij mij heet dat dus Never Let Go. Je drukt met linkermuisknop op het bestandje en drukt op uitpakken (of iets in die richting). Ik kan je niet precies uitleggen hoe je uitpakt aangezien ik dit via een programmaatje op mijn computer doe. Maar ik denk dat dit redelijk voor zichzelf spreekt.
Zoals je ziet is het icoontje nu veranderd. Het plaatje is een voorbeeld van hoe het lettertype eruit ziet. Nu is er nog een ding dat je moet doen. Je drukt op linkermuisknop en dan op Install of installeer. Nu komt er hoogstwaarschijnlijk een laad balkje waar staat: Installeert 1 van 1 lettertypes. Als hij daarmee klaar is dan heb je het lettertype geïnstalleerd en wel op je computer staan, jay. Je moet wel alle programma's waarmee je het lettertype wilt gebruiken (Word, Photofiltre, Paint, PowerPoint etc.) wegklikken en opnieuw aanzetten. Dan staat bij de lettertypes ook het lettertype dat jij wilt gebruiken.
Dit zijn mijn favoriete lettertypes./ Deze lettertypes gebruik ik allemaal veruit het meest als ik webdesign. Om het nog makkelijker voor jullie te maken hieronder alle namen van de lettertypes met de downloadlink op Dafont erachter.

Impact Label - Download hier
Carnevalee Freakshow (all time favourite)- Download hier
PXLPLZ - Download hier
Catholic SchoolGirls In4l BB - Download Hier
Jellyka- Love and Passion -  Download Hier
Jellyka Saint-Andrew's Queen - Download Hier
Little Snorlax - Download Hier
Foglihten No04 - Kon ik helaas niet meer vinden op Dafont.
OldNewspaperTypes - Download Hier
Before the Rain - Download Hier

Wat is jouw favoriete lettertype? xMarije

2 opmerkingen:

Wij raden deze artikelen aan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...