23 jul. 2013

Mijn Noosa Chunks en hun betekenis

Ik kreeg mijn Noosa op 2 maart 2013, de dag dat ik 13 werd. Ik draag hem heel erg vaak en ik ben er erg voorzichtig mee. Ik pas hem aan op mijn outfit en ik spaar de chunks. Nu denk jij misschien, wat is een Noosa? Wat zijn Chunks? Ik zal het even uitleggen, een Noosa is een drukknoparmband. Het fenomeen drukkknoparmbanden is al een paar jaar helemaal in en ze zijn ontzettend leuk te combineren. Noosa is eigenlijk her originele merk dat kwam met de drukknoparmbanden, nu, een paar jaar later zijn er ontzettend veel dupes op de markt. Toch vind ik de originele drukknoparmband mooier en er zijn veel meer chunks (drukknopjes) op de markt voor de originele Noosa.



 Dit is mijn Noosa, het is een donkerbruine band die een beetje naar grijs neigt. Ik vind dit een mooie kleur omdat hij bij vrijwel elk kledingstuk leuk staat. Ik heb vijf chunks maar heel soms pak ik stiekem een chunk van mijn moeder, die ook een Noosa heeft. In dit artikel laat ik jullie mijn chunks zien en vertel ik de betekenis erachter. De betekenis die de Chunk origineel heeft, en de betekenis voor mij.
 Ute Women
Volgens Noosa is het symbooltje dat op deze chunk staat een symbool van de Ute stam. Ute betekent land van de zon.
Ik kreeg deze chunk bij mijn Noosa armband toen ik hem kreeg. Mijn moeder had hem voor mij gekocht omdat ze hem zo schattig vond en ze hem bij mij vond passen. Ik vind hem heel erg lief en ik vind het dan ook heel erg jammer dat er beschadiging op zit. Deze chunk is ietwat moeilijk te combineren maar hij geeft wel een ontzettend leuk effect.
Feng Shui
Volgens Noosa kan het dragen van de Feng Shui chunk ervoor zorgen dat negatieve invloeden in positieve kunnen veranderen.
Deze chunk kreeg ik net als de vorige bij mijn Noosa toen ik hem op mijn verjaardag kreeg. Hij is een beetje een aparte kleur, een beetje lila maar ook grijzig. Het patroon dat er in staat vind ik echt ontzettend mooi. Ik draag deze chunk heel erg graag en ik vind hem dan ook erg mooi.
Olive Tree
Deze chunk staat voor vrede en rechtvaardigheid aldus Noosa.
Deze chunk is helaas heel erg beschadigd, ik vind hem wel erg mooi. Deze chunk kreeg ik ook op mijn verjaardag van mijn moeder. Hij is gemakkelijk te combineren en nu ik dit schrijf draag ik hem ook. Hij past heel erg leuk bij donkerblauwe kleding met witte details en laat ik die nou juist heel erg veel in mijn kledingkast hebben hangen.
Buddha
Als iemand je de Buddha chunk cadeau geeft wens je geluk aan diegene. Ook is het een teken van vriendschap.
Oké, leuk verhaal dit. Ik vond de Buddha chunk sinds ik mijn Noosa heb al heel erg mooi. Helaas stuitte ik op het probleem dat je alles met Buddha's niet voor jezelf mag kopen. Dat vertelde ik aan mijn moeder en toen ik twee weekjes geleden hoorde dat ik naar TTO Gymnasium 2 mag zonder onvoldoendes te hebben gehaald in de brugklas kreeg ik hem van haar <3. Eigenlijk staat deze chunk voor mij voor mijn familie.

 Padma
Deze lotus symboliseert zuiverheid in gevoel en gedachten, volgens Noosa.
Deze chunk is eigenlijk niet van mij maar van mijn moeder.Toch heb ik de chunk op de foto gezet omdat hij ook op de eerste foto staat. Deze chunk vind ik heel erg mooi omdat hij overal mee valt te combineren. Ook vind ik hem gewoon heel erg schattig.
 Ashoka
Deze chunk symboliseert: Vrij van zorgen, leed en verdriet.
Deze Chunk kreeg ik omdat ik over ben naar de tweede met een prachtig rapport (en ook een beetje omdat ik naar Gymnasium mag). Hij is heel mooi te combineren en staat heel erg lief. Ik vind hem het mooist met de Buddha en de Lotusbloem.

Dit zijn mijn chunks, ik hoop dat jullie het leuk vonden deze te zien. Welke chunk vinden jullie het mooist? xMarije

Bron:
Noosa 


1 opmerking:

Wij raden deze artikelen aan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...